نردبان امید

نردبان امیدme88.loxblog.com

 هواپیما

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار عملیات اورهال (بازآماد) یک فروند هواپیمای ایلوشین را در پایگاه شهید دوران شیراز به اتمام رساندند.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمدی فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در این خصوص گفت: همه مراحل تعمیر، نگهداری و به‌روزرسانی قطعات بزرگ، کوچک و بسیار حساس الکترونیکی این هواپیما در پایگاه هوایی شهید دوران انجام شده است.

وی افزود: این هواپیما بیش از سه سال زمینگیر شده بود و برای تعمیر اساسی آن باید متخصصان کشور سازنده این کار را انجام می‌دادند.

فرمانده پایگاه شهید دوران اظهار داشت: تعمیرات هواپیمای ایلوشین بیش از 48 هزار ساعت زمان برده است.

امیر محمدی با بیان اینکه هواپیمای ایلوشین امروز  پس از تست‌های نهایی به ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش پیوست، گفت: این هواپیما در زمینه‌های حمل تجهیزات نظامی، بار، لجستیک و تجهیزات نیرو و امدادرسانی به مجروحان در زمان‌های مختلف کاربرد دارد.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 18 دی 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 سفر حبیب الله سیاری به مشهد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر افزایش توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح گفت که نیروهای مسلح محور امنیت در کشور هستند.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم محفل انس با قرآن که در مسجد پیامبر اعظم ناوگان شمال نیروی دریایی برگزار شد،   با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره امنیت کشور اظهار کرد: امنیت در کشور ما در حالی پایدار و مناسب است که در اطراف ما این امنیت ملتهب است.

وی با بیان اینکه «امنیت در هر کشوری جایگاه بالایی دارد»، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام این ناامنی را به وجود آورده و همه تلاششان این است که این نا امنی را در کشور ما نیز به وجود آورند، اما این امکان تاکنون برایشان به وجود نیامده و نخواهد آمد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه پیشرفت و رشد در هر جامعه درگرو وجود امنیت است، افزود: در صورت نبود امنیت هیچ پیشرفتی در اقتصاد و اجتماع و آبادانی و صنعت به وجود نخواهد آمد.


سیاری همچنین با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد و همدلی نزد مردم، گفت: هرگاه همه مردم با اتحاد، همدلی و هماهنگی در کنار یکدیگر باشند، قطعاً امنیت در کشور برقرار می‌شود و این وحدت و انسجام باید همیشه حفظ شود تا شاهد رشد جامعه باشیم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه «محور امنیت در کشور نیروهای مسلح هستند»، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما به هر میزان که مقتدرتر، توانمندتر، هوشمندتر و پرتلاش‌تر باشند، امنیت در داخل و خارج از مرزهای کشور تأمین می‌شود.

 

وی افزود: نیروهای مسلح ما برای برقراری امنیت باید توانمندی خود را حفظ کنند و  هر میزان توان دفاع و بازدارندگی بالاتر باشد، امنیت هم بیشتر است و همه‌کسانی که در فرا منطقه ما در فکر دشمنی با جمهوری اسلامی هستند با نگاه به انسجام و اتحاد داخل قطعاً حتی فکر تهاجم به کشور به سرشان خطور نمی‌کند.

 

سیاری با تأکید برافزایش توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح گفت: مهم‌ترین عامل مؤثر در ارتقاء توان دفاعی کشور داشتن نیروی انسانی الهی محور هست و رهبر انقلاب  سه شاخصه ایمان، دانش، شجاعت را از مهم‌ترین ویژگی نیروهای مسلح برشمردند.


وی با بیان اینکه «ماه رمضان، ماه خودسازی و عبادت است»، خاطر نشان کرد: افزایش سطح ایمان در سایر شاخصه‌های انسانی مؤثر بوده و قطعاً با پای‌کار آمدن توان دانش، ایمان و شجاعت نیروهای جان‌برکف نیروی دریایی و تمامی هم‌رزمان حتی فکر تعرض به کشورمان بر سر هیچ احدی نخواهد افتاد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

اگر می خواهیم اُبهت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و مصونیت آن باقی بماند، باید همه در انتخابات شرکت کنند.

  • اگر چنانچه در انتخابات کوتاهی شود و عواملی زمینه ساز یأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردی هم که در این لطمه سهیم باشد، در پیشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.
  • اگر به لطف خداوند، این همت و اراده در مردم، با همین شدت و ابهت ادامه پیدا کند، دشمن هرگز نخواهد توانست در مقابل ملت ایران، هیچ غلطی انجام دهد.
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 null

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین نیروهای دریایی در منطقه غرب آسیا، از سال‌های اخیر تلاش دوچندانی برای ارتقا و افزایش توان رزمی - آموزشی خود کرده است و امروزه این نیرو به عنوان نیرویی قدرتمند در سطح منطقه به خصوص در خلیج فارس و دریای عمان به حساب می‌آید.

 

یکی از مهمترین اقدامات نیروی دریایی ارتش در سالیان اخیر، حضور در آب‌های آزاد بوده که این اقدام با دستور مستقیم فرماندهی کل قوا آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است که در همین راستا، از سال 88 تا کنون حدود 40 ناوگروه به منطقه خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب المندب در آب‌های نزدیک به یمن، اعزام شده است و غیر از این موارد، تعدادی هم ناوگروه صلح و دوستی به کشورهای مختلف جهان، توسط نیروی دریایی اعزام شده است.
عملکرد نیروی دریایی ارتش در مورد ماموریت‌های‌ مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن، نشان می‌دهد که امروزه نیروهای ایرانی و ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی، از آمادگی قابل ملاحظه‌ای در مقابله با تهدیدات برخوردارند چه اینکه تاکنون، بیش از 3844 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش توسط شناورهای ایرانی در آن منطقه که منطقه‌ای بسیار پرخطر است، توسط شناورهای ایرانی اسکورت شده است.
غیر از این اسکورت‌ها، نیروی دریایی ارتش تاکنون توانسته ده‌ها عملیات رهایی گروگان و رهایی کشتی‌های تجاری دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالیایی را در آب‌های آزاد خلیج عدن به موفقیت به انجام برساند که در مهمترین مورد، کشتی تجاری کشور چین توسط تکاوران ایرانی از چنگ دزدان دریایی رهایی یافت و موجب شد که دولت چین رسما از نیروی دریایی ارتش ایران قدردانی کند.
این موارد نشان می‌دهد که ایران به عنوان کشوری با موقعیت استراتژیک در خاورمیانه و در اختیار داشتن تنگه استراتژیک هرمز و در اختیار داشتن مرز با بسیاری از کشورهای مهم منطقه، قابلیت‌های بسیار بالایی دارد و کشورهای همسو از جمله روسیه، چین، عراق، سوریه و کشورهای دیگر می‌توانند با ایران همکاری‌های بیشتر داشته باشند.
هم‌اکنون، نیروی دریایی ارتش ایران درصدد است که 2 منطقه بزرگ دریایی در سواحل خود در دریای عمان بسازد که ساخت این مناطق دریایی و همچنین ساخت 3 پایگاه نظامی مهم دیگر در همان منطقه ساحلی، نشان از گسترش توان دریایی ایران در آینده نه چندان دور است.
علاوه بر اینها، جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزو سازندگان کشتی‌های جنگی در سطح جهان و جزو 3 کشور سازنده شناورهای بزرگ نظامی در سطح منطقه غرب آسیا است. در همین زمینه، در سالیان اخیر با حمایت‌های فرمانده کل قوا آیت الله خامنه‌ای، جمهوری اسلامی ایران موفق به طراحی، ساخت و تجهیز شناورهایی در کلاس واسپر شده است که این شناورها در ایران تحت عنوان "پروژه‌های موج" شناخته می‌شوند.
در حال حاضر، 2 فروند از محصولاتِ مجموعه پروژه‌های موج، با عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی ایران
 — جماران (الحاق به ناوگان جنوب نداجا در سال 88) و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران — دماوند (الحاق به ناوگان شمال نداجا در سال 93) روی آب بوده و عملیاتی هستند و تاکنون نیز بارها به ماموریت‌های برون مرزی اعزام شده‌اند.
علاوه بر این پروژه‌ها، طبق اعلام مسئولان نیروی دریایی ارتش 3 ناوشکن بزرگ از کلاس موج نیز برای الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ایران در دست ساخت هستند. یکی از این ناوشکن‌ها هم اکنون مراحل پایانی خود را گذرانده و در مرحله تجهیز و نصب تزئینات داخلی است، این ناوشکن، "سهند" نام دارد.
آنچه که از این شناور به عنوان جدیدترین شناور نظامی ایران که مدرن‌ترین شناور ایرانی نیز ناو گرفته، منتشر شده است، نشان می‌دهد که توان تخصصی و مهندسی نداجا در ساخت شناورهای نظامی بسیار بالا رفته و ایران توانسته شناوری با قابلیت رادارگریزی و پنهان کاری (راداری
 — بصری) بسازد.

به‌نظر می‌رسد که آینده نیروی دریایی ایران با توجه به پروژه‌های ساخت شناورهای جدید، آینده‌ای درخشان و قابل توجه باشد، به طوری که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در آینده پایگاه‌های نظامی — دریایی در برخی کشورهای منطقه هم داشته باشد، چیزی که سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز به آن اشاره مستقیم داشته است.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 13 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، این مجلس را استثنایی، بسیار مهم و تأثیرگذار در حال و آینده کشور خواندند و با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت مسئولان در قبال مردم بویژه در مسائل معیشتی افزودند: باید با تلاش بی وقفه و عینی کردن آثار اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، حرکت پرافتخار ۴ دهه اخیر را شتاب و رونق بیشتری بخشیم.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 اسفند 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی در جمع خبرنگاران گفت: هر پیشرفتی در کشور در سایه امنیت بدست می آید و اگر امنیت در کشور نباشد به هیچ چیز از علم,آموزش, بهداشت دسترسی نخواهیم داشت. اگر امنیت را تامین نکنیم هر اقدامی که انجام شود وقتی مورد هجوم قرار بگیریم در کمترین زمان ممکن هر چه داریم از بین می رود, ما نیازمند امنیت هستیم تا بتوانیم در ابعاد گوناگون رشد کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ایمان، ولایت مداری، ایثار را ازجمله ویژگیهای مدیریت جهادی برشمرد و افزود: اگر به توانمندی خود تکیه کنیم ما می توانیم به قله های بلند برسیم و با بستن علم صنعت می توانیم در عرصه های گوناگون پیشرفت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت جهادی نبود ما نمی توانستیم ناوشکن جماران را بسازیم؛ در 30 بهمن 88 وقتی که ناوشکن جماران توسط فرمانده معظم کل قوا به ناوگان دریایی ایران الحاق پیدا کرد دنیا باور نمی کرد که چینن اتفاقی افتاده است اما ایثار، از خودگذشتگی و بهره گیری از توانایی علمی سبب شد ما این ناوشکن را بسازیم..

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: ما با مدیریت جهادی توانستیم ناوشکن بسازیم و در سال 88 ناوشکن جماران توسط رهبر انقلاب الحاق شد اما دنیا باور نمی کرد. ببینید چه کسانی ایثار کردند , مل نیازمند اینگونه مدیران در تمام سطوح هستیم.اگر ویژگیهای مدیریت جهادی در کشور در میان مدیران تمام سطوح باشد ما مشکلی نداریم.

امیر سیاری با اشاره به ابعاد گوناگون مدیریت جهادی در دفاع مقدس یاد آور شد: ما در دفاع مقدس بدون نامگذاری مدیریت جهادی را اجرا کردیم و امروز نیازمند آن هستیم که این سبک مدیریت را بازخوانی و بازنویسی کنیم و در دانشگاهها مطالعه و تبیین کنیم.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 24 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در سال ۱۹۹۱ یا سال ۲۰۰۱ میلادی که آمریکا با پشتیبانی ۳۰ کشور در منطقه خاورمیانه حضور یافت قصدش عراق یا افغانستان نبود بلکه می‌خواستند به ایران حمله کنند.

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا حضور یافت و لباس سربازی را یک لباس پر افتخار دانست.

وی در جمع کارکنان پایور و ظیفه مرکز آموزش شهید اسدی دژبان آجا گفت: اگر کشوری یا ملتی برای جنگ آماده باشد و در برابر ناملایمات و ناسازگاری‌های دشمن نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد لذا کسب آمادگی در جنگ خیلی مهم است و امروز که فرصت داریم باید خودمان را آماده کرده و قابلیت‌ها و توانمندی‌های خودمان را ارتقاء بدهیم.

 جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه سخنانش، اعتماد به نفس سربازان، احساس امنیت برای مردم و بازدارندگی برای دشمنان را از برکات آمادگی رزمی خواند و تصریح کرد: وقتی که سرباز یا یگان نظامی سلاح  و مأموریت خود را بشناسد و مأموریت خود را تمرین کرده باشد موجب اعتماد به نفس می‌شود و از طرفی زمانی که مردم بدانند یگان‌های نظامی با قدرت آماده مقابله با دشمن هستند احساس امنیت می‌کنند و دلشان قرص خواهد شد و دشمن هم وقتی این آمادگی را ببیند دیگر جرأت حمله به کشورمان را نخواهد داشت و این یعنی بازدارندگی.

امیر پوردستان در ادامه افزود: در سال 1991 یا سال 2001 میلادی که آمریکا با پشتیبانی 30 کشور در منطقه خاورمیانه حضور یافت قصدش عراق یا افغانستان نبود بلکه می خواستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند اما زمانی که این آمادگی را دیدند و متوجه شدند در کشور ما یک رهبر هوشمند و مدبر وجود دارد که به زیبایی کشور را اداره می کند و مردم را نیز دیدند که پشتیبان رهبر عزیزشان هستند فهمیدند با این کشور نمی شود مقابله کرد و این از برکات آمادگی است.

وی در ادامه خطاب به سربازان و جوانان اظهار داشت: آمادگی‌های نظامیان در زمان صلح برای دشمنان پیغام دارد و او را دچار تزلزل می‌کند و در آرایش دشمن خلل ایجاد می‌کند لذا این آمادگی‌ها را باید حفظ کنیم. اینها لازمه یک یگان نظامی است و یک یگان نظامی زمانی می‌تواند بازدارندگی داشته باشد که این آمادگی‌ها را در خود احساس کند و در هر لحظه برای ارتقای توانمندی‌های خود بکوشد که بحمد الله در ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان لباس سربازی را یک لباس پرافتخار دانست و خاطر نشان کرد: سربازان عزیز باید قدر لباس سربازی را بدانند چرا که  یک لباس پر افتخار است که امروز توفیق بر تن کردن آن نصیب شما شده همانگونه که در دوران دفاع مقدس پدران شما آن را برتن کردند و از اسلام، قرآن و حدود و ثغور این مرز و بوم دفاع نمودند.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 دومین شب  حادثه پلاسکو

 

تاب و تنش پلاسکو که بخوابد، تازه مشخص می‌شود که تولیدکنندگان به چه خاک سیاهی نشسته‌اند. تولیدکنندگانی که از روز اول زمستان چک‌های٣٠٠ -٢٠٠‌میلیون تومانی گرفته‌اند تا پوشاک شب عید نوروز را آماده کنند؛ حالا زحمت یک‌ماهه و لباس‌های آماده‌شده سوخته است؛ توپ‌های گرانقیمت پارچه، ماشین‌آلات، پول‌ها و چک‌ها، ساختمان و در یک کلام تمام زندگی کاری‌شان سوخته است.

 از شهروند، علیرضا عابد، تولیدکننده پوشاک که در محدوده ساختمان پلاسکو فعالیت می‌کند می‌گوید: اشک امان‌شان نمی‌دهد. بدهکار بانک بودند، وام گرفته و کسب‌و‌کاری راه انداخته‌اند. حالا همه چیز سوخته است و از روز حادثه تا الان داریم دلداری‌شان می‌دهیم اما مگر سرپاکردن یک واحد تولیدی به همین سادگی است؟ خدا به کمک‌شان برسد.
و ادامه می‌دهد: بیشتر از یک‌سال پیش یک واحد تولیدی پوشاک در همین خیابان جمهوری آتش گرفت. همان که کارگران زنش از پنجره‌ها آویزان شده و سقوط کردند.... هنوز آن واحد سوت و کور است و در و دیوارهایش دود زده و سوخته‌اند.
محمدی کارگر یکی از واحدهای ساختمان پلاسکو است. شماره‌اش را از یکی از کسبه ساختمان آلومینیوم می‌گیرم که یکی از هم‌رده‌ای‌های پلاسکو و در نزدیکی آن واقع شده است. حال روحی مناسبی ندارد. می‌گوید: «نان‌مان شب عید بریده شد
و ادامه می‌دهد: آتش که طبقات بالایی را درگیر کرد، کسبه طبقات پایین‌تر به تکاپو افتادند تا چک‌ها و گاوصندوق‌هایشان را خارج کنند. حتی عده‌ای را به کمک بردند که پارچه‌ها و اجناس را نجات بدهند. هیچکس نمی‌دانست ساختمان فرو می‌ریزد.
محمدی تأکید می‌کند: ماموران آتش‌نشان به زور همه ما را بیرون کردند. گفتند نگران گاوصندوق‌ها نباشیم. شاید چند نفری از دست‌شان در رفتند و دوباره به سمت مال و اموال‌شان رفتند. یادم نمی‌آید که چند نفر در رفتند، استرس داشتم اما می‌گویند چند نفر ناپدید شده‌اند.
حداقل‌ هزار و ٢٠٠‌میلیارد تومان قیمت پلاسکو
آگهی‌های فروش واحدهای تجاری تهران در هفته گذشته را که ورق بزنی، به واگذاری سرقفلی‌های پلاسکو می‌رسی. ٣٨ مترمربع با قیمت یک‌میلیارد و ٩٩٠‌میلیون تومان آگهی شده است. پلاسکو ٦٠٠ واحد تجاری داشته است که با این حساب تنها ارزش ملک پلاسکو حداقل‌ هزار و ٢٠٠‌میلیارد تومان است. علیرضا عابد، تولیدکننده پوشاک می‌گوید: برای هزینه ماشین‌آلات هر واحد تولیدی حداقل ٢٠٠‌میلیون تومان در نظر بگیرید و دست‌کم ٥٠‌میلیون تومان جنس از پیش آماده شده در هر واحد وجود دارد. به این مبلغ چک‌های را اضافه کنید که تولیدکنندگان برای سفارش‌های شب عید تحویل گرفته بودند که معمولا مبالغ ٢٠٠‌-١٠٠ میلیون تومانی است و سفارش‌های شهرستان‌ها را هم در بر می‌گیرد. اینکه هر تولیدکننده چند فقره چک گرفته است، بماند.
نان ٤‌هزار خانواده آجر شد
جواد درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان که در ساختمان پلاسکو فعالیت می‌کند، روایات دیگری از رخداد پلاسکو دارد. «یکی از همکارانم سفارش ٨٥٠ دست کت‌و‌شلوار را برای اصفهان آماده کرده بود. روز پنجشنبه صبح به پلاسکو آمده بود تا سفارش‌های آماده‌شده را ارسال کند اما....»
این موضوعی است که درودیان می‌گوید و ادامه می‌دهد: همین حالا در ستاد بحران بودم. ٤١٠ یا ٤٢٠ واحد به صورت کامل تخریب شده‌اند و کمتر از ٢٠٠ واحد آسیب چندانی ندیده‌اند. این واحدها بیشتر واحدهایی بودند که در طبقات زیر همکف واقع شده‌اند. اینها بیشتر فروشگاه و واحدهای عرضه بودند و واحدهای تولیدی که از طبقه ششم به بالا بودند، همگی تخریب شده‌اند.
می‌پرسم چند نفر در پلاسکو کار می‌کردند؟ و پاسخ می‌دهد: تنها ٤‌هزار نفر به صورت مستقیم در پلاسکو مشغول به کار بودند. اینکه پلاسکو برای چند نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده بود، هم بماند. در واقع حداقل نان ٤‌هزار خانواده با تخریب پلاسکو آجر شده است.
و ادامه می‌دهد: پلاسکو قطب تولید پوشاک مردانه بود. ٥٤‌ سال قدمت داشت و آنقدر شناخته شده بود که سفارش‌های زیادی از بازار کل کشور دریافت کند. با این نگاه یکی از قطب‌های مهم تولید پوشاک ایران زمینگیر شده است.
تیرآهن‌های ساختمان باز شده بود
پلاسکو به‌عنوان نخستین ساختمان با بدنه تمام‌فلزی نمادی از مدرنیته در ایران به شمار می‌رود، اما نماد مدرنیته ایران هیچ رنگ‌و‌بویی از تجدد نداشت. حالا پلیس خطاب به کسبه پیام داده است که نگران گاوصندوق‌هایشان نباشند و از هر گاوصندوق کشف‌شده محافظت می‌شود و به صاحبانشان برگردانده می‌شود. پرسش اینجاست که چرا یک ساختمان تجاری که نماد مدرنیته شناخته می‌شود، از یک سیستم یکپارچه حسابداری بی‌بهره بود؟
درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان با خنده تلخی می‌گوید: پلاسکو چه داشت که سیستم حسابداری داشته باشد؟ چندبار به بنیاد مستضعفان به‌عنوان مالک ساختمان اعلام کردیم که تیرآهن‌ها منفک شده‌اند و خطر ریزش ساختمان وجود دارد اما هیچ توجهی نکردند. حتی گفتیم حداقل بیایید اینها را جوش بدهید کمی از نگرانی اهالی ساختمان کم شود اما باز هم....
دوست داشتند با گازوییل کار کنند
پلاسکو گاز هم نداشت. نماد مدرنیته ایران هنوز با گازوییل انرژی مورد نیازش را تأمین می‌کرد. مخزن‌های گازوییلی که در طبقات زیر همکف وجود داشت. با روابط‌عمومی شرکت ملی گاز تماس می‌گیرم و می‌پرسم که چرا پلاسکو گاز شهری نداشت؟
پاسخ می‌شنوم: هیچ درخواستی از پلاسکو نداشتیم و کسبه همان گازوییل را ترجیح می‌دادند.
می‌پرسم: مالک اصلی که بنیاد مستضعفان است باید درخواست می‌داد؟ و جواب می‌دهند: لزوما نه. همان صاحبان سرقفلی هم می‌توانستند درخواست بدهند؛ اما موضوع اینجاست که برای واحدهای تجاری با تعداد طبقات بالا باید درخواست‌ها تجمیع شود؛ یعنی همه اهالی موافق باشند که برای کل ساختمان گازکشی شود و درخواست‌های موردی قابل اجرا نیست. به همین دلیل ممکن است همگی کسبه متقاضی استفاده از گاز شهری نبوده‌اند.
ریسک پلاسکو بالا بود، بیمه نکردند
فقط ١٠٠ واحد بیمه داشته‌اند. ١١ واحد تحت پوشش بیمه البرز بوده‌اند و بقیه تحت پوشش سایر بیمه‌ها. این موضوعی است که علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف کشور به آن اشاره می‌کند و می‌گوید که در نشست ستاد بحران است و نمی‌تواند بیشتر از این حرف بزند. عابد تولیدکننده پوشاک می‌گوید: تعرفه بیمه واحدهای تجاری آن‌قدرها بالا نیست که تولیدکنندگان بخواهند در مورد آن صرفه‌جویی کنند. به‌عنوان مثال خود من برای یک واحد تولیدی کوچک سالی ٣‌میلیون تومان بیمه ساختمان و ماشین‌آلات و اجناس می‌پردازم که البته امکان پرداخت اقساطی آن هم وجود دارد.
و ادامه می‌دهد: این رقم برای تولیدکنندگان آن‌قدر بزرگ نیست که زیر بارش نروند. اگر خدای نکرده خسارت ایجاد شود، رقم آن‌قدر کمرشکن است که پرداخت سالی ٣ تا ٥‌میلیون تومان بیمه برای تولیدکنندگان توجیه داشته باشد.
محمدی کارگر ساکن ساختمان پلاسکو اما نظر دیگری دارد. او توضیح می‌دهد: ساختمان آن‌قدر فرسوده و غیراستاندارد بود که شرکت‌های بیمه‌ای حاضر به قبول ریسک بالای بیمه آن نبودند. بیشتر واحدهای بیمه‌شده هم واحدهای استانداردتر و کم‌خطر‌تر بودند.
و ادامه می‌دهد: ارزیاب بیمه چند بار به برخی واحدهای تولیدی سر زده بود و زیر بار بیمه‌کردن کارگاه نرفتند.
فرهنگ بیمه اموال و آتش‌سوزی نداریم
علیرضا وطن‌دوست، ارزیاب خسارت بیمه مرکزی و کارشناس رسمی دادگستری در زمینه بیمه آتش‌سوزی هم توضیح می‌دهد: اگر ساختمانی ریسک بالا داشته باشد، ممکن است شرکت‌های بیمه‌ای زیر بار بیمه آن نروند؛ اما در مورد پلاسکو این‌گونه نبود زیرا برخی شرکت‌ها ریسک تعدادی از واحدهای آن را قبول کرده بودند.
و ادامه می‌دهد: در کل فرهنگ بیمه در کشور ما آنچنان که باید و شاید وجود ندارد و در مورد بیمه‌هایی مانند آتش‌سوزی که وضع فجیع‌تر است و در حالی‌که ضریب نفوذ بیمه اموال و آتش‌سوزی در ایران تنها ١,٢‌درصد است، میانگین ضریب نفوذ بیمه اموال و آتش‌سوزی در جهان ١١‌درصد است.
٧‌میلیارد و ٢٠٠‌میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه پلاسکو
درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان می‌گوید ساختمان همچنان در مالکیت بنیاد مستضعفان بود. سرقفلی‌ها واگذار شده بود اما مالکان سرقفلی مطابق با قرارداد تعهد داشتند که مبلغی را به‌عنوان اجاره ملک به بنیاد بپردازند و در مورد هر ٦٠٠ واحد هم موضوع به همین صورت بود.
او درباره رقم اجاره چیزی نمی‌گوید؛ اما محمدی کارگر ساختمان پلاسکو و یکی دو کسبه خیابان جمهوری می‌گویند: رقم اجاره‌بهای واحدهای تجاری پلاسکو بین ٥ تا ٢٠‌میلیون تومان در ماه بود. اگر بخواهیم میانگین اجاره‌بهای ماهانه را ١٢‌میلیون تومان در نظر بگیریم، ساکنان پلاسکو ماهانه به‌طور میانگین ٧‌میلیارد و ٢٠٠‌میلیون تومان به‌عنوان اجاره‌بها می‌پرداختند.
پرداخت خسارت به مالک به دوش مستأجران نیست
مستأجرها باید خسارت ملک را به بنیاد بپردازند؟ علیرضا وطن‌دست، ارزیاب بیمه مرکزی و کارشناس رسمی دادگستری توضیح می‌دهد: مطابق قانون مستأجر موظف است که ملک را با همان شرایطی که تحویل گرفته، به مالک تحویل بدهد؛ بنابراین اگر خسارتی هم به ملک وارد شد، مستأجر باید خسارت را پرداخت کند. به همین دلیل برخی مستأجران پلاسکو علاوه بر اموال ملک اجاره‌ای را هم بیمه کرده بودند. او درباره وضع خسارت پلاسکو و پرداخت آن از سوی مستأجران توضیح می‌دهد: چون ساختمان از لحاظ استاندارد و ایمنی چندبار اخطار دریافت کرده و مالک رفع مسأله نکرده است، مستأجر مقصر شناخته نمی‌شود. با این حال به گفته این کارشناس خسارت واحدهای بیمه‌شده با آگاهی و اطلاع‌رسانی به مالک پرداخت می‌شود و معمولا این مبلغ با عنوان خسارت برای بازسازی تسویه می‌شود.
البته شرکت‌های بیمه‌ای هم اعلام کرده‌اند که خسارت پلاسکو را از همان ساعات اولیه روز کاری شنبه پرداخت می‌کنند. وطن‌دوست درباره توان مالی شرکت‌های بیمه‌ای برای پرداخت خسارت پلاسکو هم توضیح می‌دهد: شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر از ناحیه بیمه شخص ثالث و بیمه‌های درمانی زیان‌ده شده‌اند، اما از نظر بیمه اموال و ساختمان مشکل چندانی برای تأدیه خسارت ندارند.
نگران تبعات اجتماعی هستند تعطیل نمی‌کنند


ساختمان غیراستاندارد پلاسکو پلمپ نشد. حالا شهرداری از اخطاریه‌های مکرر به پلاسکو می‌گوید و اسناد این اخطاریه در فضای مجازی منتشر شده است؛ اما کسی اخطارها را جدی نگرفت و ساختمان هم توقیف نشد. احمد کریمی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در این‌باره توضیح می‌دهد: شهرداری، وزارت کار و اماکن نیروی انتظامی متولیان پلمپ پلاسکو بودند؛ اما ساختمان پلمپ نشد چون متولیان نگران تبعات اجتماعی این ماجرا بودند. و ادامه می‌دهد: واحدهای تولیدی و تجاری غیراستاندارد زیادی وجود دارد که بارها اخطار می‌گیرند و معمولا هم اصناف توجه نمی‌کنند و آن را جدی نمی‌گیرند. البته وزارت کار، شهرداری و اماکن با توجیهاتی مانند اینکه در کار واحد تولیدی و اصناف اخلال ایجاد نکنیم و مانع درآمدزایی عده‌ای نشویم، سختگیری چندانی نسبت به پلمپ واحدهای غیراستاندارد ندارد.
گرانی به بهانه سوختن پلاسکو سوءاستفاده است

حالا که تولیدکنندگان و کسبه پلاسکو به گفته خودشان به خاک سیاه نشسته‌اند، عده‌ای گرانی در بازار پوشاک شب عید را گمانه‌زنی می‌کنند. جواد درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در این‌باره می‌گوید: گرانی در بازار پوشاک شب عید به بهانه پلاسکو ذره‌ای توجیه ندارد. زیرا از یک سو بازار پوشاک ما اشباع شده است و واردات بی‌رویه و قاچاق انبار توزیع‌کنندگان و مغازه‌دارها را پر کرده است و از سوی دیگر انبار تولیدکنندگان پلاسکو در ساختمان‌شان نبوده و جز میزانی که در مغازه انبار کرده‌اند، تولید عمده خود را در انبارهایی خارج از پلاسکو نگهداری می‌کنند.
به گفته این فعال بازار پوشاک، گرانی به بهانه سوختن پلاسکو تنها سوءاستفاده از مصرف‌کننده است و هیچ منطق و توجیه بازاری ندارد.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 2 بهمن 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امیر غلامرضا شیرانی فرماندهی مومن ، متعهد، مخلص، منضبط ، متفکر ، ولایتمدار، ایثارگر و شهادت طلب بود.

 

دریادار سیاری در حاشیه مراسم چهلم شهادت شیرانی افزود: از زمانی که تدابیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اقتدار دریایی در شمال اقیانوس هند تا مدار ده درجه و توسعه سواحل مکران ابلاغ شد، امیر شیرانی اولین فرمانده منطقه دوم ولایت جاسک در این سواحل بود که فعالیت خود را برای تحول آن منطقه آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ با وجود محرومیت ها و محدودیت ها خانواده خود را در این منطقه مستقر کرد و الگویی شد برای دیگر کارکنان که بتوانند با خانواده خود منویات فرماندهی معظم کل قوا را عملی کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با گذشت بیش از 8 سال از این ماموریت اگر شرایط امروز را با آن روزها مقایسه کنیم مشخص می شود که تا چه اندازه در این منطقه برای توسعه سواحل مکران عمران و آبادانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این شهید در مردم داری هم انسانی پیش رو بود و هر کمکی برای بهداشت ، خوراک و رفت و آمد مردم منطقه در توانش بود دریغ نمی کرد .

دریادار سیاری گفت: اگر امروز نیروی دریایی مقتدر ما در خلیج عدن و نقاط دورتر حضور یافته و با دزدان دریایی به مقابله برمی خیزد نقش محوری آن با منطقه دوم ولایت جاسک به فرماندهی امیر شیرانی بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی، انسان توانمندی را از دست داده است گفت: البته شهادت امیرشیرانی برای او و نیروی دریایی از نگاه دیگر باعث افتخار است و مهمترین کار ما باید الگوگیری از آن بزرگوار و ادامه عملی راهش باشد که این مهم را کارکنان و نیروهای جان بر کف نیروی دریایی همواره به آن همت می گمارند.

 

 امیر دریادار حبیبالله سیاری همچنین در مراسم معارفه دریاداردوم شریفی بر اهمیت دریا اشاره کرد و گفت: دریا برای همه کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست‌های کلان نظام در توسعه و آبادانی سواحل مکران و نیز تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر این موضوع گفت: توسعه سواحل مکران علاوه بر پیشرفت سیستان و بلوچستان بر روند توسعه کشور نیز موثر است، از این رو در شناساندن این خطه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و خوشبختانه مساله سواحل مکران امروز در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان گنجانده شده است.

وی به تعامل نیروی دریایی با همتایان جهانی خود اشاره  کرد و گفت: یکی از نمونه‌های اخیر این تعامل میزبانی نیروی دریایی ارتش از ناو گروه ایتالیایی بود.

امیر دریادار سیاری ضمن اشاره به سواحل گسترده ایران آنها را موهبت های الهی دانست که سبب شده ایران کشوری دریایی باشد.

وی افزود: همه کشورها از دریا برای قدرتمند شدن استفاده می کنند و ما نیز به واسطه سواحل آبی طولانی به دنبال نهایت استفاده از این موهبت الهی هستیم.

در پایان این مراسم امیر دریادار دوم شریفی نسب به عنوان فرمانده جدید منطقه سوم دریایی نبوت معرفی و از خدمات فرمانده پیشین این منطقه، امیر دریاداردوم شفیعی قدردانی شد.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 7 آبان 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ناو ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال اسکورت یک کشتی تجاری در آبهای بین المللی(عکس آرشیوی)

ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیراً در یک مأموریت بین‌المللی راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه، 14 مهر ماه یعنی در همان روزی که ناوگروه 43 از مأموریت پاکستان به کشور بازگشت، راهی این مأموریت شده است.

در این مأموریت، ناوگروه 44 که متشکل از ناوشکن رزمی الوند و ناوپشتیبانی بوشهر است، ابتدا راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب می‌شود و مدتی را برای حراست از کشتی‌های تجاری عبوری از این منطقه که همواره مورد تهدید دزدان دریایی قرار می‌گیرند، در منطقه خلیج عدن حضور خواهد داشت.

سپس برای انجام یک مأموریت دیگر و با هدف رساندن پیام دوستی ملت ایران، راهی آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند شده و از مسیر آب‌های آزاد در نزدیکی سواحل سومالی، راهی تانزانیا می‌شود.

پس از توقف چند روزه در سواحل تانزانیا و انجام مراحل و تشریفات سیاسی و بین‌المللی در این کشور، ناوگروه 44 در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به آفریقای جنوبی و سواحل غربی این کشور که در اقیانوس اطلس واقع است، نیز اعزام خواهد شد.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 مهر 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه تحرکات بیگانگان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان لحظه به لحظه رصد می‌شود، اظهار داشت:نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نیست

حبیب‌الله سیاری

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه تحرکات بیگانگان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان لحظه به لحظه رصد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نیست اما آنان می گویند به خواست برخی کشورها برای برقراری امنیت در آبهای خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و برای توجیه این حضور به بحث ایران هراسی دامن می زنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که آنان هر جا حضور داشته باشند آنجا ناامنی ایجاد شده است. امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران توانمندی برقراری امنیت در آب های منطقه را دارد.

سیاری ادامه داد: تحرکات بیگانگان در منطقه به دقت رصد می شود و می دانیم هر ناو آنها کجا و مشغول چه کاری است. اجازه نمی دهیم آنان به مرزهای ما نزدیک شوند و اگر این اتفاق بیفتد مانند گذشته با آنان برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل خودکفایی در پرورش نیروی انسانی، نگهداری، تعمیر و تولید تجهیزات و تاکتیک ها و رزمایش ها با هیچ نیروی دریایی منطقه قابل مقایسه نیست. دکترین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دفاعی اما مبتنی بر توان بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: به دنیا نشان دادیم که هر کس به منابع یا منافع ما در دریا تعرضی داشته باشد ضرر می کند و به این دلیل کسی به خود جرأت تعرض نمی دهد.

سیاری در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی دریایی ایران بالاترین سطح فن‌آوری را دارد گفت: حضور ما در آب های بین المللی نشان می دهد نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی نه تنها زمین گیر نشده است بلکه در دریاهای آزاد نیز حضور دارد. این حضور الهام بخش و امیدآفرین برای کشورها و حفظ حضور در مجامع بین المللی است. حضور در آبهای بین المللی توان، قدرت و فنآوری نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوهای نیروی دریایی تا تنگه جبل الطارق و آبهای اقیانوس آرام تا تانزانیا و چین رفته‌اند، افزود: در آینده نزدیک به سمت آفریقای جنوبی حرکت می کنیم و پس از دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حضور خواهیم یافت. دریانوردی ما در آب های آزاد بر اساس قوانین دریانوردی بین المللی است.

سیاری افزود: تمرین یک روزه خوبی را با ناوگروه ایتالیایی که در سواحل ایران مستقر است انجام دادیم و اکنون چهار فروند ناو و یک بالگرد کشورمان در سواحل پاکستان میهمان این کشور هستند. اینگونه فعالیت ها در جلوگیری از تبلیغات برای ایران هراسی مؤثر است.

وی ادامه داد: زمانی که فرماندهی نیروی دریایی ارتش را به عهده گرفتم وضع این نیرو خوب بود اما مأموریت و راهبرد ما بر اساس حضور در آب های عمیق و اقیانوس ها تغییر کرد. برای سه دهه پیشرفت نیروی دریایی برنامه ریزی شده است و اکنون در جایگاهی منطبق با برنامه ریزی ها قرار داریم.

سیاری افزود: امنیت در دریاهایی که منافع ایران در آن وجود دارد باید تأمین شود و این راهبرد ماست. دریای عمان و سواحل مکران که کشورمان را به آبهای آزاد متصل می کند می توانست موجب پیشرفت بیشتر کشور شود اما از این ظرفیت استفاده نشده است در حالی که 90 درصد صادرات و واردات کشور از دریا انجام می شود.

وی تصریح کرد: سواحل مکران با توجه به متصل بودن به آب های آزاد باید آبادترین منطقه کشور می شد. توسعه دریامحور برای جبران ضعف ها و کاستی ها باید اجرا شود زیرا یک هزار کیلومتر سواحل مکران، 1000 کیلومتر ساحل در خلیج فارس و حدود 800 کیلومتر ساحل در شمال کشور داریم.

سیاری افزود: نیروی دریایی، پیشرو در توسعه سواحل مکران و اکنون در شش منطقه این سواحل مستقر شده و در حال ساخت و ساز در آن مناطق است. نیروی دریایی هزاران نفر از پرسنل خود را در سواحل مکران ساکن و امنیت را برای اقتصاد کشور در دریا فراهم کرده است.

وی درباره دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: به این حماسه چندان پرداخته نشده و و مورد بی مهری قرار گرفته است. فعالیت های نیروی دریایی نیز در دوران دفاع مقدس از جمله نابودی نیروی دریایی دشمن در شصت و هفتمین روز نخست جنگ و حمایت از 10 هزار نفر نفتکش در آن دوران برای سر پا ماندن اقتصاد کشور نادیده گرفته شده و به هیچ کدام از آنها پرداخته نشده است.

سیاری گفت: دستیابی به نیروی دریایی راهبردی، برجسته و ممتاز افق آینده ماست و برای آموزش نیروی انسانی مناسب در دریاهای آزاد و تولید تجهیزات برای حضور در این دریاها برنامه ریزی کرده ایم.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در میدان صبحگاه فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش مسئولیت برقراری امنیت در آب‌های آزاد را برعهده دارد، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح در منطقه است.

وی با بیان اینکه اقدمات آموزشی و پژوهشی خوبی در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت انجام شده است، بیان کرد: از این اقدامات بسیار مناسب تشکر می‌کنم و راه و روش نیروی دریایی راه امام حسین(ع) است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی مطابق فرمایش مقام معظم رهبری یک نیروی راهبردی است، تصریح کرد: باید به چشم نیروی راهبردی به نیروی دریایی ارتش نگریسته شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی از منافع ایران در آب‌های آزاد دفاع می‌کند، تصریح کرد: در سواحل دریایی شمال و جنوب کشور دریادلان ما با تمام توان خود حاضرند و در برابر هرگونه تهدیدی آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه 90 درصد از صادرات و واردات منطقه از خلیج عدن انجام می‌شود، مطرح کرد: برای برقراری امنیت در خلیج عدن، ناوشکن‌های ما حاضر هستند و ایثارگرانه از منافع کشور دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ناوشکن‌های ما امنیت را در خلیج عدن تأمین کردند.

دریادار سیاری نیروی دریایی را مظهر اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه آب‌های آزاد عنوان کرد و گفت: افتخار می‌کنیم شعار ما راه حسین(ع) است و ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید آنچنان خدمت کنیم که مظهر اقتدار مردم و نظام جمهوری اسلامی باشیم، بیان کرد: موظف هستیم سه شاخصه ایمان, شجاعت و ارتقاء علم و دانش که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایمان رزمندگان ما باید بالا باشد، عنوان کرد: باید سطح معنویت و بصیرت رزمندگان ما افزایش یابد و با داشتن ایمان می‌توانیم در برابر هر قدرتی قرار بگیریم.

دریادار سیاری شجاعت و سلحشوری را دومین ویژگی از نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: سومین شاخصه ارتقاء سطح علم و دانش است و امروزه در نیروی دریایی با تجهیزات جدید سر و کار داریم و نیروی دریایی بالاترین سطح فناوری تجهیرات را دارد.

وی تاکید کرد: باید ایمان, شجاعت و علم و دانش خود را بالا ببریم تا شایستگی سربازی ولایت را داشته باشیم و تا زمانی که آماده باشیم اجازه تعرض به دشمن را نمی‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امنیت امروز ما به خاطر آمادگی نیروهای مسلح است.

مراسم دانش‌آموختگی دوره 93 دانشجویی و دانش‌آموزی 186 فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریابی ارتش در این مرکز آموزشی برگزار شد.

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا قدرت ندشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و اگر قدرت داشته باشیم پای میز مذاکره می‌آیند.

 امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم ترحیم والده سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: تا قدرت ندشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و  اگر قدرت داشته باشیم پای میز مذاکره می‌آیند.

وی ادامه داد: اگر قدرت نداشته باشیم، زیر پا له خواهیم شد و جمهوری اسلامی ایران بحمدالله برترین قدرت منطقه است اما نه به قصد تجاوزگری بلکه به احقاق حق و دفاع از منابع و مرزهای کشور است، بنابراین بنده به عنوان مسئول دریاهای کشور می‌گویم هر اقدامی که لازم باشد برای توسعه صنعت دفاعی انجام می‌دهیم.

 

فرمانده دریایی ارتش در پایان تصریح کرد: ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و اژدر و موشک تولید می‌کنیم تا توان خود را بالا ببریم و همانگونه فرمانده کل قوا فرمودند برای دفاع و نه برای تجاوزگری، این واقعیتی است که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 15 فروردين 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا قدرت ندشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و اگر قدرت داشته باشیم پای میز مذاکره می‌آیند.

 امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم ترحیم والده سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: تا قدرت ندشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و  اگر قدرت داشته باشیم پای میز مذاکره می‌آیند.

وی ادامه داد: اگر قدرت نداشته باشیم، زیر پا له خواهیم شد و جمهوری اسلامی ایران بحمدالله برترین قدرت منطقه است اما نه به قصد تجاوزگری بلکه به احقاق حق و دفاع از منابع و مرزهای کشور است، بنابراین بنده به عنوان مسئول دریاهای کشور می‌گویم هر اقدامی که لازم باشد برای توسعه صنعت دفاعی انجام می‌دهیم.

 

فرمانده دریایی ارتش در پایان تصریح کرد: ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و اژدر و موشک تولید می‌کنیم تا توان خود را بالا ببریم و همانگونه فرمانده کل قوا فرمودند برای دفاع و نه برای تجاوزگری، این واقعیتی است که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 15 فروردين 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا قدرت ندشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و اگر قدرت داشته باشیم پای میز مذاکره می‌آیند.

 امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم ترحیم والده سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: تا قدرت ندشته باشیم با ما مذاکره نمی‌کنند و  اگر قدرت داشته باشیم پای میز مذاکره می‌آیند.

وی ادامه داد: اگر قدرت نداشته باشیم، زیر پا له خواهیم شد و جمهوری اسلامی ایران بحمدالله برترین قدرت منطقه است اما نه به قصد تجاوزگری بلکه به احقاق حق و دفاع از منابع و مرزهای کشور است، بنابراین بنده به عنوان مسئول دریاهای کشور می‌گویم هر اقدامی که لازم باشد برای توسعه صنعت دفاعی انجام می‌دهیم.

 

فرمانده دریایی ارتش در پایان تصریح کرد: ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و اژدر و موشک تولید می‌کنیم تا توان خود را بالا ببریم و همانگونه فرمانده کل قوا فرمودند برای دفاع و نه برای تجاوزگری، این واقعیتی است که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 15 فروردين 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانند و نه موشک خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.

رهبری

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح روز چهارشنبه در سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران، بیان مباحث کاربردی از زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام را موجب عمق‌یابی و تأثیرگذاری بیشتر مداحی‌ها خواندند و با اشاره به استفاده‌ی مستمر دشمنان از همه‌ی ابزارها برای مقابله با ملت ایران و نظام اسلامی تأکید کردند: در روزگار پیچیده‌ی امروز و فردا، باید از همه‌ی ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی، برای تقویت جایگاه ایران استفاده کنیم.

 

ایشان با تبریک عید ولادت حضرت صدیقه کبری(س)، مداحی و ذاکری اهل‌بیت را، افتخار خواندند و افزودند: پدیده مداحی و نغمه سرایی به این عمومیت و عمق معانی، از اختصاصات جامعه شیعی است و جا دارد دانشجویان و پژوهشگران درباره راههای علمی گسترش و عمق یابی این پدیده کار کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فهم و بیان مقام با عظمت و نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) را واقعاً ناممکن خواندند و افزودند: با وجود این، درباره سیره و رفتار آن حضرت، نکات فراوانی برای بیان و درس آموزی وجود دارد.

رهبر انقلاب با اشاره به استفاده دشمنان انقلاب از همه ابزارهای قدیمی و پیشرفته برای خصومت با ایران تأکید کردند: آنها از «گفتگو، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید نظامی و هر وسیله دیگر» برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند و ما نیز باید در همه این زمینه ها، توان مقابله و دفاع داشته باشیم.

ایشان، توان نظامی را بیشترین تکیه گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران خواندند و با طرح یک سئوال اساسی افزودند: در این اوضاع جنگل وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفاً به دنبال مذاکره و مبادله اقتصادی و حتی علم و فناوری برود اما توان دفاعی نداشته باشد آیا حتی دولت های کوچک نیز به خود اجازه تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانند و نه موشک خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.ایشان افزودند: اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.رهبر انقلاب، نمایش موشکهای پیشرفته و دقیق سپاه پاسداران را موجب خرسندی ملتهایی خواندند که از امریکا و رژیم صهیونیستی، دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی آید.

ایشان افزودند: دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این حرفها را شبیه حرفهای برخی اعضای دولت موقت دانستند که اوایل انقلاب می گفتند جنگنده های اف ۱۴ را که خریده ایم به امریکا پس بدهیم، به دردمان نمی خورد!

رهبر انقلاب افزودند: در آن موقع ایستادگی و افشاگری کردیم و چندی بعد که صدام به ایران حمله کرد معلوم شد چقدر به این ابزارهای دفاعی نیاز داریم.

رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی بجز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفتگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز خاطرنشان کردند: تکرار حرفها و شعارها، کسالت بار می شود بنابراین هنگام «اقدام و عمل» برای بهبود وضع اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم است.

 

رهبر انقلاب افزودند: البته ۳۷ سال است دشمنان به موازات توطئه های مختلف از ناممکن بودن تداوم نظام اسلامی می گویند اما نظام منتخب ملت ایران اکنون از نهال اول انقلاب به درختی تناور و سرسبز تبدیل شده و این واقعیت نشان می دهد استعداد رشد و بالندگی و قوی تر شدن، در ذات نظام اسلامی است و هر روز بیشتر محقق خواهد شد.رهبر انقلاب افق آینده کشور را روشن و شوق آفرین خواندند و به مداحان و ذاکران توصیه کردند: با اشعار پرمغز و اجرای هنرمندانه، مستمعین خود را به انسانهایی امیدوار، پرتلاش و کارآمد تبدیل کنید و هدایت مردم و بیداری و بصیرت افزایی را مهمترین وظیفه خود بدانید.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 فروردين 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نظریه بازگشت به دریا برای استفاده از منافع کلان و راهبردی دریاها اجرایی می شود.

 حبیب‌الله سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نظریه بازگشت به دریا برای استفاده از منافع کلان و راهبردی دریاها اجرایی می شود.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در همایش ملی تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری که در باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دریا برای یک کشور فواید راهبردی و کلان دارد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه به دلیل سیاست‌های استعماری قبل از انقلاب و بی کفایتی حاکمان آن زمان از منافع دریا بهره برداری نشد، اما در سال‌های اخیر با تدابیر مقام معظم رهبری این فرصت به دست آمده که بتوانیم برای اجرایی شدن تشکیل نیروی دریایی راهبردی و توسعه سواحل مکران در سایه‌ اقتدار دریایی که در نهایت موجب توسعه دریا محور خواهد شد حرکت کنیم و 
ان شاء‌الله نظریه بازگشت به دریا برای استفاده از منافع کلان و راهبردی دریاها اجرایی شود
.

دریادار سیاری خاطر نشان کرد:‌ اجرایی شدن این نظریه از سال 1388 بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری آغاز شده و ما دراین راستا حرکت کرده و حضوری استوار در آب های آزاد جهان داریم.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 1 اسفند 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 الامیرال سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز رزمایش "ولایت ۹۴" در شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه خبر داد.

اعزامی به کنارک، دریادار حبیب‌الله سیاری  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری از برگزاری رزمایش این نیرو با نام "ولایت 94" خبر داد و گفت: مرحله اصلی رزمایش از صبح فردا و در شرق تنگه هرمز شمال اقیانوس هند و تا مدار 10 درجه آغاز می‌شود.

امیر سیاری افزود: رزمایش ولایت 94 از اول بهمن‌ماه آغاز شده و از فردا مراحل تاکتیکی آن آغاز می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: محل اصلی رزمایش نیز در منطقه سوم دریایی نبوت نیروی دریایی واقع در کنارک است.

وی با اشاره به اهمیت سواحل مکران برای جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل ورود به آب‌های آزاد بین‌المللی، گفت: منطقه شمال اقیانوس هند به‌دلیل موضوع ترانزیت کالا برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

امیر سیاری با توجه به بحث حضور دزدان دریایی در خلیج عدن بر ضرورت برقراری امنیت این مناطق تأکید کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری امنیت نهایت تلاش خود در این مناطق را به کار می‌گیرد و تاکنون نیز موفق شده‌ایم 3هزار کشتی تجاری و نفتی را در مناطق مذکور اسکورت کنیم و حتی به کشتی‌های 25 کشور جهان در مقابله با دزدان دریایی کمک کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف برگزاری رزمایش ولایت 94 را نشان دادن توانمندی‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری امنیت در عرصه دریاها دانست و اظهار داشت: رزمایش ولایت 94 از اول بهمن شروع شده و مراحل استقرار آن اجرا شده و از صبح فردا نیز مراحل اصلی و تاکتیکی این رزمایش در مساحتی حدود 3میلیون کیلومترمربع شروع می‌شود.

وی از پرتاب انواع موشک‌ها و اژدرها و رژه قدرت در طول برگزاری رزمایش ولایت 94 خبر داد و گفت: یگان‌های مختلف اعم از انواع زیردریایی، ناوهای موشک‌انداز، نیروهای تکاور، یگان‌های موشکی و جنگال در این رزمایش به انجام مأموریت خواهند پرداخت. 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امام خامنه‌ای: رعایت مُرّ قانون و عدم‌اهانت به نهادهای قانونی از معیارهای یک رقابت سالم است

نباید جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را متهم به تندروی کرد/ به لبخند و ماسک آمریکا اعتماد نکنید/ نگفتم کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند

 رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مؤمن و حزب‌اللهی است. نباید به‌صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب‌اللهی‌ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره  مجلس خبرگان با تشریح آداب و عناصر تضمین کننده «رقابت سالم در انتخابات»، ملت و جمهوری اسلامی ایران را برنده پرافتخار برگزاری یک «مسابقه ملی و قوی» در عرصه انتخابات خواندند و با بیان نکات مهمی درباره اجرای برجام خطاب به مسئولان افزودند: آمریکا، همان آمریکای قدیمی است، مراقب خدعه‌هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته‌ای باشید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دو انتخابات پیش رو را بسیار مهم و بزرگ خواندند و با تأکید بر اینکه انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است، گفتند: در این رقابت، در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله‌ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

ایشان افزودند: البته کسانی که براساس وظیفه و با نیت الهی در انتخابات شرکت می‌کنند، قطعاً زمینه‌ساز جلب رضایت الهی برای خود خواهند بود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: شرط اول و مهم رقابت سالم، حضور همگانی و پرنشاط مردم در انتخابات است و به‌اذن و توفیق الهی، مردمِ آگاه و بابصیرت ایران چنین حضوری در دو انتخابات پیش رو خواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عده‌ای کمین کرده‌اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ‌گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده‌هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.

ایشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی‌فروشند، مصالح ملی را به‌دلیل رودربایستی زیر پا نمی‌گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به‌معنای آن نیست که بخواهند  کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی‌دهند و حتی در کشوری همچون آمریکا که خود را نماد آزادی معرفی می‌کند و عده‌ای ساده‌لوح هم آن را قبول و ترویج می‌کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می‌گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست‌اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده‌های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مؤمن و حزب‌اللهی است، در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

ایشان تأکید کردند: نباید به‌صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب‌اللهی‌ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب‌اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ‌ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه‌چاک انقلاب و اسلام هستند به‌بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل‌تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به‌ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در جمع‌بندی سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکرگزاری این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است بنابراین نباید با برخی سخنان و رفتارها و برخی نسنجیده گویی‌ها، این حرکت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بخش دوم سخنانشان را به بیان نکات مهمی درباره برجام اختصاص دادند.

ایشان با تشکر از زحمات رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته‌ای افزودند: البته همه خواستهای جمهوری اسلامی برآورده نشده اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که ان‌شاءالله خداوند اجر می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که همین حد از نتایج اجرای برجام را نیز ناشی از لطف آمریکا، وانمود می‌کنند، افزودند: عده‌ای می‌خواهند از این فرصت، چهره منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است.

رهبر انقلاب در تبیین بی‌منطق بودن این حرکت خاطرنشان کردند: اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به‌زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخشهایی از خانه‌تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دستاوردهای هسته‌ای، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران، از جمله چهار شهید ارزشمند هسته‌ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده و این واقعیات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخی عقب نشینی‌ها کرده، بنابراین کمال بی‌انصافی است که برخی، این نتایج را «لطف آمریکایی‌ها» تبلیغ کنند!

ایشان با استناد به حرفهای «اخیراً آشکار آمریکایی‌ها» گفتند: هدف دشمن از تحریم‌ها، عصبانی کردن مردم و کشاندن آنها به خیابانها بود اما ملت، صبوری و پایداری کرد و همراه با نظام و مسئولان از خود عزت و اقتدار نشان داد.

رهبر انقلاب افزودند: البته معتقدم از این بهتر هم می‌شد کار را انجام داد اما به هر حال توانایی، فرصت و امکانات، همین نتایج را به‌همراه آورد که کار مهم و قابل توجهی هم هست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا را «بت بزرگ» و دیگر زورگویان غربی را بتهای حاشیه‌ای استکبار برشمردند و در تشریح اهداف واقعی دشمنان ایران در مسئله هسته‌ای افزودند: می‌توان سوگند یاد کرد که طرفهای ما می‌دانستند ایران به‌دنبال بمب هسته‌ای نیست و آنها هدفهای دیگری را دنبال می‌کردند.

ایشان متوقف کردن حرکت عمومی و رو به پیشرفت ملت ایران و پایان دادن به نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را اهداف اصلی جبهه استکبار در تشدید فشارها در مسئله هسته‌ای دانستند و افزودند: آنها می‌خواستند با تحقق این اهداف، به ملتها بقبولانند که جمهوری اسلامی هم نتوانست یک نظام مبتنی بر دین را اداره کند و ادامه دهد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلی آمریکایی‌ها باشند، آنها می‌خواهند با زور و تبلیغات، کار خود را به پیش ببرند و باید در مقابلشان هوشیار بود و مقاومت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولان دولت و اعضای هیأت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه‌های آمریکا فراخواندند و خاطرنشان کردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسک او اعتماد نکنند.

ایشان اهداف و سیاستهای آمریکای کنونی را همان اهداف خشن و ضدایرانی آمریکای دوران ریگان و بوش خواندند و افزودند: مسئولان مراقب باشند آمریکایی‌ها در اجرای برجام به تعهداتشان واقعاً عمل کنند و در غیر این‌صورت حتماً مقابله به مثل کنند.

رهبر انقلاب با قدردانی عمیق از حرکت پاسداران عزیز انقلاب، در ماجرای تجاوز تفنگداران آمریکایی به آبهای ایران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هویت و قدرت ایران را نشان دادند و مسئولان نیز باید در همه عرصه‌ها همین‌گونه عمل کنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملی ایران تجاوز کرد با قدرت جلوی او را بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اشاره‌ای دیگر به ماهیت آمریکا افزودند: رویدادهای کنونی منطقه، منظورِ چند سال قبل آمریکایی‌ها از ضرورت شکل‌گیری یک خاورمیانه جدید را آشکار کرده است، خاورمیانه جدید آنها در واقع «خاورمیانه جنگ، تروریسم، تعصب و تحجر و لبریز از درگیری مذهبی و داخلی» است.

رهبر انقلاب به همه توصیه کردند: آمریکای واقعی را از این‌گونه عملکردهایش بشناسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با رد این سخن که رفع تحریم‌ها به‌معنای پایان مشکلات معیشتی مردم و حل معضلات اقتصادی است، افزودند: بهبود سفره‌های مردم و پیشرفت اقتصادی، برنامه و مدیریت می‌خواهد که این را بنده به همه دولتها گفته‌ام.

ایشان اقتصاد مقاومتی را راهبرد اصلی حل مشکلات اقتصادی برشمردند و با تأکید بر پیگیری جدی مسئولان برای اجرای برنامه‌های تنظیم شده دستگاهها افزودند: دوختن چشم به دست دشمن، مشکلی را حل نمی‌کند، باید اقتصاد ایران را به‌گونه‌ای تقویت و مستحکم کنیم که در مقابل تکانه‌های خارجی بایستد و تأثیر نپذیرد.

رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری افزودند: رفت و آمدهای کنونی هیأتهای خارجی و بسته شدن قراردادها، نباید به هیچ وجه به صنعت و تولید و کشاورزی داخل لطمه بزند، مسئولان مراقب باشند.

ایشان در پایان سخنانشان تأکید کردند: تدین، بصیرت، انقلابی‌گری و اقتدار ملت ایران تاکنون مانع دست‌اندازی جدی دشمنان سوگند خورده شده است و به‌فضل الهی، ملت در پرتو «تلاش عمومی، مخلصانه و همدلی و مهربانی» روز غلبه بر همه سیاستهای زورگویان جهانی و تحقق همه اهداف انقلاب را خواهید دید.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 دی 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امیر دریادار سیاری به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: هفتم آذر ۵۹ عملیات مروارید با موفقیت انجام شد و به فرمان امام خمینی(ره) این روز، روز نیروی دریایی نام گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های عملیات مروارید گفت: این عملیات در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس یعنی زمانی که دشمن باور نداشت که ایران چنین توانمندی دریایی داشته باشد، انجام شد.

دریادار سیاری افزود: عملیات مروارید غیر از هدف نظامی، هدف اقتصادی و سیاسی هم داشت و با این عملیات ما اجازه ندادیم که تا پایان جنگ، نیروی دریایی دشمن در عرصه آبهای خلیج‌فارس حضور داشته باشد و با انهدام دو بندر عراق از صادرات نفت دشمن جلوگیری شد و با توجه به تک‌قطبی بودن اقتصادش اگر کمک دیگر کشورها نبود، بیش از شش ماه در جنگ نمی‌توانست حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به کمک‌های ارزی کشورهای منطقه به عراق در جنگ با ایران، گفت: امام خمینی(ره) در همان زمان فرمودند که به این دشمن کمک نکنید، چرا که وقتی کارش با ما تمام شد، به سراغ شما می‌آید و دیدیم که همین‌گونه شد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های عملیات مروارید گفت: در آن زمان دشمن به دنبال این بود که از صادرات نفت ایران جلوگیری کند و می‌خواست جزیره خارک و بندر امام را منهدم کند تا ضربه اقتصادی وارد کند، اما ما با تمام توانمندی‌ها و اقتدار خود توانستیم این نقشه دشمن را خنثی کنیم؛ چرا که اگر این اتفاق می‌افتاد نمی‌توانستیم به جنگ ادامه دهیم و کشورهای دیگر نیز به ما کمکی نمی‌کردند.

دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه یک سوم مرزهای کشور دریایی است، گفت: مهمترین سواحل کشور ما، سواحل مکران است و این سواحل ما را به آبهای آزاد جهان متصل می‌کند که این موضوع یک امتیاز ویژه برای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هیچ گاه از این سواحل مهم در بحث اقتصادی بهره لازم را نبرده‌ایم، گفت: مهمترین منابع انرژی کشورها در دریاست، چه از لحاظ انرژیهای فسیلی و چه انرژی‌های نو که ما تاکنون نتوانسته‌ایم از این منابع و منافع دریایی بهره‌مند شویم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، دریا را مهمترین محل تجارت نامید و اظهار داشت: کشورهایی که دریا دارند بالای ۹۰ درصد صادرات و وارداتشان در ساحل‌ها انجام می‌شود و سهل‌ترین و ارزان‌ترین محل تجارت است.

وی با اشاره به منابع غذایی دریا تصریح کرد: ما به علت فرهنگ استعماری که قبل از انقلاب در کشور حاکم بود، به طور مثال می‌گفتند میگو ملخ دریایی است، تاکنون نتوانسته‌ایم از این منابع غذایی استفاده کنیم.

دریادار سیاری با اشاره به این جمله رهبر انقلاب مبنی بر اینکه منافع کشور در دریا، منافع راهبردی و کلان است، گفت: ایشان می‌گویند با داشتن اقتدار می‌توانیم از این منافع خدادادی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم؛ چرا که اگر اقتدار نداشته باشید، نمی‌توانید امنیت داشته باشید و اگر امنیت نداشته باشید، نمی‌توانید از این منافع راهبردی دریایی استفاده درست انجام دهید.

وی با اشاره به توسعه دریامحور گفت: ما باید بتوانیم از منابع خدادادی در دریا برای کشور استفاده کنیم و برای رسیدن به این مهم، دو دستور کار داریم که یکی از آنان توسعه سواحل مکران و دیگری اقتدار دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: توسعه سواحل شرقی نه تنها اثر و نتیجه‌اش در استانهای جنوبی بلکه در کل آبادانی کشور تاثیرگذار است.

وی با اشاره به کریدور شمال به جنوب برای وصل کردن آسیای میانه به دریای جنوب، اظهار داشت: این طرح در دستور کار دولت قرار دارد که می‌تواند جایگاه ترانزیتی ایران را قوی کند.

 

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه اهمیت و توسعه سواحل برای پیشرفت کل کشور حائز اهمیت است، گفت: به لطف خدا این موضوع هم در دستور کار دولت و هم نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی تصریح کرد: هر گونه توسعه در کشور و سواحل مکران و بهره‌برداری از منافع خدادادی در دریا و حفظ منافع کشور در دریاهای آزاد نیاز به اقتدار دارد که این اقتدار با داشتن قدرت دریایی به دست می‌آید و امروز ارتش جمهوری اسلامی عهده‌دار ایجاد یک نیروی دریایی راهبردی است.

دریادار سیاری با اشاره به گزارشی از اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: نیروی دریایی ارتش در اجرای تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید به چشم نیروی راهبردی به نیروی دریایی نگریسته شود، حوزه مسئولیت و مدیریت خود را به شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه یعنی جنوب هندوستان و شمال سومالی گسترش داده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در بحث پرورش نیروی انسانی نیز متناسب با آرمان‌های جمهوری اسلامی، نیروهای خود را پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بحث ساخت تجهیزات، نیروی دریایی بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در سالهای قبل از انقلاب ما توانایی تعمیرات را هم نداشتیم، امروز به جایگاهی رسیده است که می‌تواند انواع ناوهای موشک‌انداز مانند پیکان و جوشن و در بحث ساخت انواع ناوشکن‌ها مانند ناوشکن جماران، دماوند، سهند و سبلان را بسازد و ما امیدواری که در آینده نزدیک و ماه‌های آینده شاهد الحاق سهند به بدنه نیروی دریایی باشیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه علاوه بر ساخت ناوشکن‌ها، نیروی دریایی امروز وارد ساخت انواع زیردریایی‌ها شده است، گفت: ما توانسته‌ایم با استفاده از جوانان و علم موجود در دانشگاه‌ها و صنایع پرافتخار وزارت دفاع، توان ساخت ناوهای موشک‌انداز و زیردریایی را پیدا کنیم این افتخار بزرگی است و این جزو ماموریت نیروی دریایی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز نیروی دریایی با حضور در آبهای آزاد دنیا تمام تحرکات را رصد می‌کند، تحرکات مربوط به هر کشوری که در آبهای آزاد نفوذ داشته باشد، رصد می‌کنیم و آمادگی مقابله با هر گونه تهدید را داریم.

وی افزود: به طور مثال در منطقه مهمی مانند خلیج عدن که بسیار حائز اهمیت است، که یک سوم تجارت دنیا در آنجا انجام می‌شود، مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته است و جالب است بدانید در سال ۲۰۱۴ تعداد دزدی‌های دریایی از سال‌های گذشته زیادتر شده که می‌تواند آسیب بزرگی به اقتصادهای بزرگ دنیا و کشور ما وارد کند.

دریادار سیاری گفت: از سال ۸۷ که رهبر انقلاب دستور حضور نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ را صادر فرمودند تا امروز نیروی دریایی به صورت مستمر در آن منطقه حساس حضور دارد و تا امروز توانسته است بیش از ۳ هزار کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده و امنیت را حفظ کند و در همین راستا تاکنون به کشتی‌های بیش از ۲۲ کشور جهان نیز کمک کرده است، که جایگاه ایران را در بحث مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و دوستی بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی پرچم ایران را در عرصه آبهای آزاد جهان و در یک محیط بین‌المللی به اهتزاز درآورده است.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 6 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی پیامی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، متن پیام بدین شرح است: هفتم آذر ماه که به یمن ایثار و
دلاورمردی دریادلان نیروی دریایی ارتش در مصاف با دشمن متجاوز  به نام "روز نیروی دریایی" به ثبت رسیده، روزی غرورآفرین و خاطره‌انگیز در تاریخ سراسر حماسه این مرز و بوم است. چرا که الگوی حماسه‌آفرینان هفتم آذر و همه رزم‌آفرینان دریا، مولا و مقتدایشان حضرت اباعبدالله(ع) بوده است. یادآوری و بزرگداشت هفتم آذرماه و همه فرازهای مهم درعرصه دفاع از کشور اسلامی‌مان نه تنها قدرشناسی از آفرینندگان آن حماسه‌های بزرگ یعنی شهیدان، جانبازان، خانواده ایثارگران ویاران و همرزمان آنان است‌، بلکه ارتقای غرور ملی و انگیزه های ایمانی ملت و سربازان ولایت‌مدار میهن اسلامی را در پی خواهد داشت.

با گرامیداشت ماه صفر و ایام اربعین حسینی و پاسداشت خون سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین مقام عالی شهیدان سرافراز دوران دفاع مقدس که برای عزت اسلام و آزادگی جان خود را فدا نمودند، فرارسیدن هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی  ایران را به شما همرزم دلیر و حماسه‌آفرین که با ایثار گوهر عمرتان، عزت و شرافت را  ارزانی میهن اسلامی نموده و ضامن بقا و حافظ عزت و آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی گشته‌اید تبریک عرض می‌نمایم.

با آرزوی توفیق روز افزون برای همه همرزمان گرامی، امید آن که در سایه رهبری‌های فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) شاهد بالندگی و توفیقات بیشتر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر راهبردی در خدمت به اسلام و میهن اسلامی عزیزمان و ادامه دهنده راه شهیدان کربلا باشیم.

 

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار دکتر حبیب الله سیّاری

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 6 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حمله ۲مرحله‌ای دزدان دریایی در خلیج عدن با ۱۸قایق به یک کشتی تجاری با آتش پرحجم ناوگروه ۳۵ ناکام ماند:

 

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در صدوهشتادوهشتمین درگیری ناوگروه‌های این نیرو با دزدان دریایی این بار دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی نجات یافتند.  

حمله 2مرحله‌ای دزدان دریایی با 18قایق به یک کشتی تجاری با آتش پرحجم ناوگروه 35 ناکام ماند

دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام خبر نجات دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی، گفت: ناوگروه سی و پنجم این نیرو شب گذشته توانست پس از درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری خارجی، با توجه به اینکه نزدیکترین یگان نظامی به این کشتی بود به موقع در محدوده حمله دزدان دریایی در خلیج عدن حاضر و با اجرای آتش پرحجم آنها را مجبور به فرار کند.

وی افزود: در ادامه و با گذشت چهار ساعت، دزدان دریایی که از حمله قبل چیزی عایدشان نشده بود بامداد امروز قصد هجوم به یک کشتی تجاری خارجی با ملیتی دیگر را داشتند که باز هم با واکنش سریع ناوگروه سی‌و‌پنجم نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دزدان دریایی در هر دو مرحله پس از ترک محدوده عملیات با حداکثر سرعت به سمت سواحل سومالی متواری شدند تصریح کرد: دزدان دریایی در مرحله اول با 6 فروند قایق مجهز و در مرحله دوم با 12 فروند قایق به سمت کشتی‌های تجاری هجوم آوردند که با حضور ناوگروه ارتش در محدوده دزدی دریایی هیچ آسیبی متوجه کشتی‌های تجاری نشد.

دریادار موسوی با اشاره به اینکه هر دو این درگیری‌ها در خلیج عدن صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در طول مدت اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش این یکصدوهشتادوهشتمین نبرد ناوگروه‌ها با دزدان دریایی به سبب حمله به کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی بوده که در تمامی آنها دزدان با شکست مواجه و متواری شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند کشتی‌های مورد تعرض دزدان دریایی را تا محدوده ایمن اسکورت کرده و مسئولان این کشتی‌ها طی تماس‌های جداگانه از حضور و اقدام به موقع ناوگروه رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

در هفته جاری این چهارمین حمله دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی و خارجی است که ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران آنها را ناکام می‌گذارد.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 بورس تهران که از نیمه دوم فرورین ماه تاکنون گرفتار نزول شدید، افت قیمت سهم و کاهش تقاضا شده بود، در معاملات این هفته بعد از روزها انتظار به مسیر رشد برگشت و درصدد جبران زیان سهامداران خود بر آمد.

بورس تهران که از نیمه دوم فرورین ماه تاکنون گرفتار نزول شدید، افت قیمت سهم و کاهش تقاضا شده بود، در معاملات این هفته بعد از روزها انتظار به مسیر رشد برگشت و درصدد جبران زیان سهامداران خود بر آمد.

شاخص بورس تهران که بعد از 15 فروردین روی خوش ندیده و گرفتار نزول شده، بعد از حدود دو ماه و نیم نزول با جهش بیش از هزار واحدی رو برو شد و میانگین بازدهی سهامداران را افزایش داد. انتظار سهامداران برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای و خوش بینی حاصل از آن موجب شد انتشار برخی اخبار مثبت از مذاکرات، رویکرد بورس را تغییر دهد و روی خوش بورس را بعد از ماه ها انتظار نمایان کند.

 

به این ترتیب انتشار برخی اخبار امیدوار کننده از لغو تحریم ها و نیز همزمانی آن با اقدام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر تعیین نرخ فرآورده‌ها و نفت خام به قیمت فوب خلیج فارس و به دنبال آن توقف نماد شرکت های پالایشی‌ موجب رشد هزار واحدی شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته شد.

 

به طوری که در بازار آخرین روز هفته قیمت سهام شرکتها رشد کرد و صف های خرید دوباره در تالار حافظ تشکیل شد و تمایل سهامداران به خرید افزایش پیدا کرد. این عوامل موجب شد شاخص بورس تهران طی پنج روز معاملاتی گذشته هزار و 238 واحد معادل دو درصد رشد کند و از کانال 62 هزار و 322 واحد به 63 هزار و 559 واحد برسد. با رشد ناگهانی شاخص بازدهی بورس تهران که به صفر رسیده بود، دوباره رشد کرد و به محدوده 1.6 درصدی از ابتدای سال تا کنون رسید.

 

 

همچنین در هفته گذشته ارزش و حجم معاملات که در هفته های گذشته به شدت کاهش یافته بود به ترتیب 62 و 34 درصد رشد کرد و در مجموع 2 هزار و 594 میلیون سهم به ارزش 5 هزار و 582 میلیارد ریال داد و ستد شد. این در حالی است که در هفته معاملاتی گذشته، دفعات معاملات و تعداد خریداران حدود هشت درصد افت کرد و تعداد خریداران سهام به 41 هزار و 179 نفر رسید.

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 29 خرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 نماینده مردم قصر شیرین  در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس شوای اسلامی نامه ای را خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور تهیه و امضا کردند، که تاکنون تعداد امضاء ها به 37 عدد رسیده است.

وی گفت: در این نامه از رئیس جمهور محترم خواسته شده است که اولویت اول در اشتغال را برای فرزندان شهدا که واقعا بیکار هستند قرار دهد.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  براساس آمارهای رسمی نزدیک به 70 هزار نفراز فرزندان شهدا درکشور بیکار هستند و بنیاد شهید به تنهایی قادر به حل این معضل نیست.

حسینی یادآور شد: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که این دغدغه را داشته اند، از حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست کرده اند که این موضوع را پیگیری کند و اقدام اساسی در جذب فرزندان شهدا انجام شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علاوه بر فراکسیون ایثارگران در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان عضو فراکسیون دفاع مقدس در تلاش هستند تا مسائل و مشکلات این عزیزان به خصوص در زمینه اشتغال حل و فصل شود.

وی ادامه داد: دولت هم خودش مصمم است تا درخصوص بیکاری، یک فکر جدی واساسی بکند و در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است  و خوشبختانه دولت نیز این دغدغه را دارد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال طرح و راهکار قانونی برای برطرف کردن مشکل بیکاری در کشور است، چرا که امروز بیکاری بزرگترین معضل و آسیب موجود در جامعه است.

حسینی در پاسخ به این سوال که در مورد ایجاد اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران قبلا قوانینی تصویب شده است، یادآور شد: در این مورد قانون وجود داشته است، اما دولت های قبلی نتوانسته بودند، آن را به خوبی اجرا کنند.

نماینده استان کرمانشاه در مجلس نهم تاکید کرد: متاسفانه دولت به جای اینکه افراد جوان را به کارگیرد ، از افراد بازنشسته استفاده می کند و بالای 60 درصد از مدیران کشور را افراد بازنشسته تشکیل می دهند.
وی عنوان کرد: دولت یازدهم باید در این زمینه یک حرکت جدی انجام دهد و از اکثر جوان هایی که در کشور بیکار هستند، استفاده کند و از ظرفیت و تجربه بالای آنها بهره مند شود
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«عباس برزگر»، زاده و ساکن یک روستای بسیار کوچک به نام «بزم» شهرستان بوانات در استان فارس است؛ روستایی که نه آنقدرها حاصلخیز است و نه جاذبه خاصی دارد اما با موقعیت‌شناسی درست این جوان روستایی توانسته در کتاب راهنمای گردشگری یونسکو، عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری ایران را از آن خود کند.

به نقل از شهروند، برزگر در یک شب بارانی ٢ گردشگر آلمانی را به خانه فقیرانه خود میهمان و از آنها با دمپختک و ترشی لیته پذیرایی می‌کند. میهمانان خارجی برزگر با پذیرایی صمیمانه و بی‌ریای او ٢ روز تمام به سبک روستاییان ایرانی زندگی می‌کنند و گویا این تجربه منحصربه‌فرد آن‌قدر برایشان جذاب بوده است که به سرعت موضوع را رسانه‌ای می‌کنند و برزگر را با انبوهی میهمان ناخوانده از آن سوی مرزها مواجه می‌کنند.

یک مرد روستایی با درآمد میلیارد دلاری+عکس

هوشمندی او برای بهره‌برداری از این اتفاق، بسرعت برزگر را شهره عام و خاص می‌کند و شبکه‌های تلویزیونی از سراسر جهان کارآفرین روستایی ایران را روی آنتن خود می‌برند. برزگر حالا علاوه بر دهکده توریستی‌اش در تدارک برپایی یک تور عشایری با ١٥‌هزار سیاه چادر است. تور عشایری او تا‌ سال ٩٥ رزرو شده است و کارشناسان می‌گویند این تور می‌تواند درآمدزایی برزگر را به اندازه تمام صادرات نفت کشور برساند.

تا ٥‌سال آینده به اندازه چاه‌های نفت کشور درآمد خواهد داشت

عباس برزگر درحال حاضر مشغول آماده سازی ١٥‌هزار سیاه چادر عشایری است. او با بزرگان طایفه‌های قشقایی و بختیاری به توافق رسیده است تا میهمانان خارجی را در سیاه چادرهایشان بپذیرند و هر خانواده عشایری در ازای پذیرایی از میهمانان‌درصدی از هزینه اقامت مسافران را دریافت کند.

حالا شهرت عباس برزگر به اندازه‌ای رسیده است که تمام ظرفیت هتل منحصر به فردش در ٣٦٥ روز ‌سال اشغال می‌شود. می‌گویند درآمدش تا ٥‌سال آینده به اندازه تمام صادرات نفت ایران خواهد رسید.

یونسکو در کتاب راهنمای گردشگری خود، تور عشایری او را به‌عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری در ایران معرفی کرده است و مسافران خارجی تا آخر ‌سال ٩٥ تمام سیاه چادرهایش را رزرو کرده‌اند.

درحال حاضر هزینه هر شب اقامت در دهکده گردشگری او چیزی حدود ٣‌میلیون تومان است. کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند اگر او بتواند استانداردهای هتل خاص و منحصر به فردش را ارتقا دهد به راحتی می‌تواند درآمدش را به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین هتل‌های خاورمیانه و جهان افزایش دهد.

درحال حاضر هتل برج‌العرب دوبی گرانقیمت‌ترین هتل خاورمیانه به شمار می‌آید، هزینه اقامت در این هتل شبی ١٩‌هزار دلار است و تنها برای ورود به آن حدود ٢٠ دلار دریافت می‌شود. گران‌ترین هتل جهان هتل رویال ژنو است که برای هر شب اقامت ٥٣‌هزار دلار دریافت می‌کند. در توکیو نیز هتلی با عنوان سوئیت ریاست‌جمهوری که یک هتل خاص محسوب می‌شود شبی ٢٥‌هزار دلار قیمت دارد. زهرا استادی، کارشناس گردشگری می‌گوید اگر هزینه اقامت در دهکده عباس برزگر نصف قیمت گرانترین هتل خاورمیانه و حتی کمتر باشد می‌تواند معادل کل صادرات نفت کشور درآمد داشته‌باشد. با این حساب اگر برزگر به ازای هر شب اقامت در ١٥‌هزار سیاه چادر حدود ١٠‌هزار دلار دریافت کند تنها در یک روز‌ سال حدود ١٥٠‌میلیون دلار درآمد خواهد داشت. این درآمد در یک‌سال به حدود ٥٤‌میلیارد دلار می‌رسد که معادل درآمد نفتی ایران است.

گردشگران خارجی زندگی عشایر ایران را تجربه می‌کنند

او این روزها مشغول آموزش خانواده‌های عشایری برای پذیرایی از میهمانان خارجی است. می‌گوید ١٠٠ نفر از جوانان خانواده‌های عشایر زبان انگلیسی آموخته‌اند تا بتوانند به راحتی با میهمانان ارتباط برقرار کنند. آنها قرار است میهمانان خود را به تماشا و تجربه تمام روزمر‌گی‌های زندگی ایل قشقایی و بختیاری ببرند. میهمانان از دامنه‌های کوه بالا می‌روند و گیاهان دارویی می‌چینند. به صحرا می‌روند و در کنار چوپانها غذا می‌خورند. به سوگواری‌ها و جشن‌های عشایری دعوت می‌شوند. شبانه و در سکوت کوهستان به پیرمردهای نی انبان و سرنانواز گوش می‌دهند و کنار دارهای زمینی گلیم و گبه می‌نشینند و بر تارهای آن گره می‌زنند. قصه‌های جن و پری کهنسالان ایل و تجربه‌های شگفت انگیزشان از مواجهه با طبیعت را می‌شنوند و باورهایشان درباره تولد یک نوزاد جدید و رسوماتشان را تماشا می‌کنند.

برزگر می‌گوید، تور عشایری در مراحل نهایی راه‌اندازی است و تا آخر‌سال ٩٥ مسافران خارجی تمام سیاه چادرها را رزرو کرده‌اند. بیشتر مسافرانش از اسپانیا، پرتغال و لهستان می‌آیند و او درحال حاضر همان ٧٠٠ یورو برای هر شب اقامت در مجموعه‌اش را دریافت می‌کند.

او می‌گوید: تا ٥‌سال آینده کیفیت‌ها را با نظر کارشناسان بین‌المللی بالا خواهم برد و قیمت‌ها افزایشی نخواهد داشت.

اشتغالزایی برای بیشتر از ٢٥‌هزار نفر

برزگر پیش از این برای ٩‌هزار نفر از ساکنان روستای بزم شهرستان بوانات استان فارس اشتغال ایجاد کرده است و حالا ١٥‌هزار خانواده دیگر در درآمد و کسب و کار او شریک می‌شوند.

او می‌گوید: تمام درآمدها به‌طور عادلانه بین مجموعه‌ام تقسیم می‌شود. از تمام صاحبان مشاغل و کالاها به‌طور مساوی خرید می‌کنم و آنها به این شیوه من احترام می‌گذارند و باکیفیت‌ترین کالاها را برای پذیرایی از میهمانانم آماده می‌کنند. مجموعه بزرگ او قدرشناس حسن نیت عباس برزگر هستند. روستاییان فقیر دهکده نه چندان حاصلخیز بزم حالا با کارآفرینی نمونه عباس و خانواده‌اش چند برابر گذشته درآمد دارند و مجموعه موفقی تشکیل داده‌اند.

همه‌چیز از یک اتفاق ساده شروع شد

مرد جوان روستایی که با نبوغ و خوش‌شانسی توانسته سرانجام صنعت توریسم ایران را به ایده‌آل‌های ارز‌آوری‌اش نزدیک کند کارش را با دستفروشی آغاز کرده است.

به گزارش جام جم سرا، عباس برزگر می‌گوید: دستفروشی برایم تنها روزی ٣‌هزار تومان درآمد داشت که این مبلغ هرگز جوابگوی مخارج زندگی من و خانواده‌ام نبود.

مسیر کسب و کار و زندگی عباس در یک شب بارانی به‌طور معجزه آسایی تغییر کرد: با موتورسیکلتم از کوچه پس کوچه‌های روستایمان عبور می‌کردم که ناگهان به دو گردشگر خارجی و مترجمشان رسیدم. باران، تاریکی و گم شدن در راه برگشت حسابی خسته و کلافه‌شان کرده بود. آنها را به خانه خود دعوت کردم تا شب را در آن‌جا بگذرانند.

میهمانان آلمانی سرزده آمده بودند و در سفره فقیرانه عباس برزگر به جز دمپختک گوجه‌فرنگی، ماست محلی و ترشی لیته چیز دیگری پیدا نمی‌شد. آنها شب را هم درکنار خانواده برزگر و در رختخواب‌ها و ملحفه‌های دست‌دوز همسرش گذراندند. یکی از میهمان‌ها که پسر جوان ٢٠ ساله‌ای بود بی‌نهایت غمگین و پکر به نظر می‌رسید. مترجم در جواب کنجکاوی عباس می‌گوید که فردا روز تولد اوست و او از این‌که نتوانسته است به کشورش برگردد و تولدش را در کنار خانواده، دوستان و در زادگاهش جشن بگیرد ناراحت است.

علی و زهرا فرزندان خردسال عباس برزگر موضوع را می‌شنوند. میز کوچک چرخ خیاطی مادر، چند بادکنک و کیک خانگی تنها بضاعت آنها برای خوشحال کردن میهمان آلمانی است. میهمان جوان از دیدن جشن تولد روستایی‌اش هیجان‌زده می‌شود و از صحنه‌ها فیلمبرداری می‌کند. خانواده برزگر بعدتر می‌فهمند که مادر روزنامه‌نگار آن میهمان آلمانی جشن تولد در ایران را رسانه‌ای کرده است. استقبال مخاطبان، خانواده برزگر را به سرعت محبوب می‌کند. از سازمان میراث فرهنگی به عباس برزگر خبر می‌دهند که میهمانان جدیدش در راهند.

این سرآغاز توسعه هتل روستایی عباس برزگر می‌شود. حالا سیاه چادرهای عشایری هم به مجموعه هتل روستایی او اضافه می‌شوند. در همان محل اسکان واقعی عشایر.

راز موفقیت: میهمانانم را فریب نمی‌دهم

عباس می‌گوید:کار خاصی انجام ندادم تنها گردشگران خارجی را مانند اقوام و فامیل خودم در خانه پذیرایی کرده‌ام، با غذاهای محلی خودمان، چای آتشی، ماست و پنیر گوسفندی. البته میهمانان هم توقع زیادی نداشتند تنها می‌خواستند چند روز زندگی روستایی در ایران را تجربه کنند.

عباس برزگر میهمانانش را به تماشای علف‌چینی و میوه‌چینی روستاییان می‌برد، در عروسی‌ها و حنابندان‌های روستایی میهمان می‌کند و به شب‌نشینی‌های هم ولایتی‌هایش کنار آتش دعوت می‌کند. با آنها سیب زمینی کباب شده و چای آتشی می‌خورد. گاهی هم میهمانانش با او شیر می‌دوشند و کشک درست می‌کنند اما این تمام کاری نیست که خانواده برزگر انجام می‌دهند.

عباس ادامه می‌دهد: من با میهمانانم صادق هستم و هیچ‌وقت نخواستم آنها را فریب بدهم یا چند برابر قیمت واقعی چیزی را به آنها بفروشم. صنایع دستی و تمام سوغات روستایی که در فروشگاهم گذاشته‌ام برای مشتریان ایرانی و خارجی یک قیمت دارد. من از ناآگاهی آنها نسبت به بازار ایران و قیمت‌هایش سوءاستفاده نکرده‌ام. او می‌گوید: برای غذای میهمانانش سنگ‌تمام می‌گذارد.

تمام غذاها از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه محلی و روستایی تهیه می‌شوند. ١٠ دقیقه پیش از غذا از مزرعه برای میهمانانش سبزیجات تازه می‌چیند و صبح‌ها قبل از طلوع آفتاب عسل تازه از کندو خارج می‌کند و سرمیز صبحانه می‌برد. میهمانانش در دفتر یادگاری هتلش نوشته‌اند «احساس می‌کنند در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند.» و این تفاوت اساسی کسب و کار عباس برزگر با دیگرانی است که اعتماد مشتریان خود را خدشه‌دار می‌کنند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 29 مرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , me88.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com